Újrajátszott Trianon

Kinek ajánljuk?

Trianon életkor
Trianon játékosok száma
Trianon játékidő
Trianon életkor
Trianon játékosok száma
Trianon játékidő

Mi van
a dobozban?

4 miniszter táblák
8 akció korongok
1 erőforrás tábla
44 erőforrás jelölők
8 dobókockák
1 törvénytábla
6 népszavazás lap
3 államfő kártya
24 miniszter kártya
15 törvény kártya
78 akció kártya
15 bolsevik kártya
105 esemény kártya
1 diplomácia tábla
32 különböző korongok
3 lovas figura
3 tiszti figura
9 magyar figura
8 szerb figura
10 román figura
9 cseh figura

Újrajátszott Trianon

Az Újrajátszott Trianon egy teljesen kooperatív játék, amelyben egy száz évvel ezelőtti képzeletbeli kormány tagjai a játékosok – akár egyedül is játszható -, és egyszerre kell szembenézzenek a Nagy Háború utáni kor minden kihívásával: az ellenség csapatai folyamatosan támadják az országot, a szén és gabona mennyisége korlátozott, és állandóan csökken, ahogy egyre újabb régiókat veszítünk, az események pedig a valós történelmi helyzetnek megfelelően követik egymást.

Miről szól a játék?

A játéktábla a Magyar Királyság ezeréves építménye, amelyet az újonnan létrejövő kis-antant államok vesznek körbe, és seregeik ugrásra készen várakoznak az ország lerohanására. Az események az I. világháború végén, 1918. őszén kezdődnek, amikor a háborús vereség az Osztrák-Magyar Monarchia felbomlásához vezet. Ebben a teljesen képlékeny helyzetben kell a játékosok által alakított hadügy, külügy, belügy és pénzügy miniszternek olyan döntéseket hoznia, amelyek megakadályozhatják a teljes káoszt, az ezeréves birodalom darabokra esését, és a vörösök hatalomra kerülését. Rendkívül összetett rendszerről van szó, amelyben megjelenik a korabeli társadalom aktuális állapota a morál sávon, míg a komplikált nemzetközi helyzetet a diplomácia sáv modellezi, amelyeken a skála mélypontja azonnali vereséget jelent a játékosok számára. Ugyanígy el kell kerülni, hogy ellenséges csapatok szállják meg Budapestet, vagy a játék végén még a jelenlegi országhatárokat sem sikerül megtartani, mert ezek szégyenteljes bukást okoznak. Amennyiben sikerül a mostani állapotoknál már picit kedvezőbb határokat elérni a hetedik forduló végére, 1920 kora nyarára, akkor győztesnek érezhetik magukat.

A játék lényege

Minden körben a korbeli eseményeket rekonstruáló pakliból csapunk fel összesen hatot, amennyiben a lakosság morálja már a narancs vagy vörös sávban van, akkor egy kártyát a bolsevik lapok közül is. Ezek a kártyák azonnali hatásokat okoznak, amelynek negatív következményeit igyekeznek a miniszterek elhárítani többek között a korszak valóságos szereplőit tartalmazó akciópakli segítségével. Minden miniszternek 2-2 akciója van körönként, amivel nagyon jól kell gazdálkodjanak, mert ebből kell irányítsák a saját tárcájukat is, a hadügyminiszternek a katonai műveleteket, a külügyminiszternek a diplomáciai lehetőségeket, a belügyminiszter a törvényhozást, míg a pénzügyminiszternek a nyersanyagok kezelése a fő feladata. Az ipari termelést a szén, a mezőgazdasági árukat a gabona modellezi a játékban, amiből minden egyes terület meghatározott mennyiséget termel. Ezért is különösen fájdalmas, hogy a mesterséges intelligencia által irányított kis-antant országok kör-körre lépnek beljebb az ország szíve felé, így a magyar fél gazdasági lehetőségei folyamatosan csökkenek. Ennek ellentételezésére van szükség új magyar hadosztályok felállítására, és a fronton való bevetésükre, aminek persze komoly szénköltsége lesz, az étkeztetésükről nem is beszélve. Az ellenséggel való összecsapások során érzékeny veszteségeket is szenvedhetünk, de a dobókockának és így a szerencsének egyedül a harcot kísérő áldozatok kiszámításakor van szerepe. A csatát egyszerű többséggel döntjük el, így teljesen tervezhetővé válnak a lehetséges hadműveletek. Folyamatosan sorsdöntő időket élünk meg a játék során, mert hajszálon múlik, hogy elbuknak az állandó nehézségek között a honvédő magyarok, vagy sikerül a vékony mezsgyén ellavírozni a játék végi értékeléshez, ahol népszavazásokkal tarthatjuk meg a magyar többségű régiókat, így többletpontokat is bezsebelve. A három évig készülő alkotást Lenhardt Balázs több korábbi játék tapasztalataival felvértezve tervezte meg, a munkában Limpár Péter történész volt a segítségére, így a történelmi hitelességhez és tényszerűségéhez fikarcnyi kétség sem férhet. A szerzők nagy teljesítménye, hogy a komplex eseményláncolatot, és a rengeteg befolyásoló tényezőt sikerült egy két órás játékba sűríteni, amelynek minden egyes pillanata sorsdöntő lehet.

Minőség

A játékban lévő tartozékok hihetetlen minősége a Kékjátékra jellemző magas átlagot is felülmúlja, több mint 40 mini (hatféle egységből), mindegyiknek külön hellyel a műanyagtartóban, 250 különböző kártya, különleges fémjelölők, egyedi, gravírozott dobókockák, külön minisztertáblák minden játékos részére. Ez egy olyan játék, amely mindenkinek kelleni fog, ha látta.

Videók

Letölthető játékszabályok

Újrajátszott Trianon

Egyéb játékaink

Betyárvilág kártyajáték

Betyárvilág kártyajáték

A Betyárvilág egy pörgős kártyajáték, amiben a játékosok a magyar múlt hírhedt betyárjait alakítva vetélkednek egymással. A kő – papír – ollóból ismert megoldással párbajoznak, amiért virtus pontokat (VP) kapnak, vagy a pakliból igyekeznek értékes lapokat húzni, és megfelelő pillanatban felhasználni. Nagyon egyszerűek a szabályok, kezdők is azonnal tudnak vele játszani. A játék célja, hogy a „magyar Bangként” hasonló hangulatot hozzon, mint a közismert western-játék, de még élvezetesebb legyen: itt nem lehet kiesni, viszont az utolsó pillanatig feszült izgalom jellemzi, hogy ki lesz végül a leghíresebb betyár?!

Tovább »
Egri Csillagok

Egri Csillagok 1552

A török hódoltság idején, Magyarországon járunk. Az 1552. évi török hadjárat a végéhez közelít. Már csak egy vár áll Kara Amed nagyvezír és Khadim Ali budai pasa összevont serege előtt… Eger.

Tovább »