Utazz el a Grimm-mesék varázslatos világába!
A játékban kedvenc mesehőseid bőrébe bújhatsz: Piroska, Csizmás Kandúr, Hófehérke, A brémai muzsikusok, Hüvelyk Matyi és még sokan mások. A kiválasztott szereplővel aztán eszméletlen kalandokban lehet részed, ugyanis különböző küldetéseket kell teljesítened, méghozzá kalandpontokért cserébe. A kalandok közepette legendás varázstárgyakat szerezhetsz, ismerős helyeken járhatsz és ismerős alakokkal találkozhatsz. Utadat segíthetik, de akár akadályozhatják is a játék közben felfedett történetkártyák.
Innovatív módú mechanizmus jellemzi a játékot, ugyanis kockákon alapul: egymás mellé vagy egymás tetejére is lehet helyezni a különleges kockákat, melyek oldalainak még különleges képességei is vannak. Emellett a játékot többféleképpen is lehet játszani: klasszikus vagy kooperatív módban.
Különleges kockák
Szereted a kockákat? Akkor ez a játék neked készült. A dobozban egy nagy halom egyedi kocka van, gravírozott oldalakkal, amelyekből jónéhány különleges is van, egyedi képességekkel.
Kiegyensúlyozott szabályok
A játékot rengetegszer teszteltünk iskolákban és családokkal. A szabályok gyorsan és egyszerűen elsajátíthatóak a gyerekek számára, de a játék olyan egyedi és annyi különböző lehetőséget tartalmaz, hogy tapasztalt gamerek számára is nagy élményt nyújt.
Egyedi mechanika kockatorony építéssel
Szeretsz tornyokat építeni? Ebben a játékban pont erre szolgálnak a kockák. Elég gyakran rá kell tenni egy korábban lerakott másik kockára őket, hogy haladni tudjunk, megnyerjünk egy licitet vagy akár csapdába zárjuk ellenfelünket.
Utálod a véletlen szerepét?
Akkor itt a lehetőség, hogy csökkentsük a kiszámíthatatlanságot, ha bent hagyjuk a történetkártyákat a dobozban. A játék tökéletesen játszható nélkülük is.
Békés játék vagy “verekedős”?
Mindenki eldöntheti, hogy mit szeretne. A játék mindkét útra ad lehetőséget: élni és élni hagyni, sőt akár segíteni a többi játékost, vagy direkt akadályozni és keresztbe tenni szeretnénk másoknak. A szabály kooperatív játékmódot is tartalmaz, ahol biztosan egymást kell segítsük, hogy közösen érjük el céljainkat.
Balszerencsés vagy? Dobj újra!
Négy különleges mező van a tábla sarkaiban, ahová a legalacsonyabb értékű kockáinkat is le tudjuk helyezni. Az ott lévő szellemállatok segítenek rajtunk, és a következő körben különböző előnyöket biztosítanak számunkra. Így akár a hátrányból is előnyt tudunk kovácsolni. De a farkassal vigyázni kell, mert elmarja a kockákat!
Piroska
Piroska történetét a farkassal mindenki ismeri. De vajon azt is, hogy mi történt előtte? Nos… Piroska az anyukájától kapott egy küldetést, miszerint vigyen almát a nagymamájának… Piroska tudta, hogy ezzel egy 2 pontos küldetést teljesítene, mely nagyszerű lehetőség lehet a győzelemhez, de ő inkább a farkast választotta. Piroska ezzel a döntésével bekerült a Grimm mesék világába, és A kockahegyen is túl választható karakterei közé.
Hófehérke
Hófehérke gonosz mostohaanyja jóvoltából sokszor lett „megajándékozva” a Grimm mesék mágikus (elátkozott) tárgyaival, így talán kimondhatjuk, hogy ő ért legjobban a Grimm karaktereink közül a varázstárgyakhoz. Képessége látványos, ő mindig két varázstárgy közül választhatja ki a számára hasznosabbat. Hófehérke varázslatos trükkjei nem is hiányozhatnak A kockahegyen is túl társasjáték világából sem.
Aranyhaj
Köszönhetően gonosz anyja “szeretetének”, Aranyhaj kitűnő kilátásokkal rendelkezet magas tornyának ablakából, ő azonban inkább a szökést és a világ felfedezését választotta. Az újrakezdés persze azoknak a legfelemelőbb, akinek nehéz a sorsuk. Aranyhaj nem is mérgelődik az 1-es vagy 2-es dobás miatt, hiszen ő minden fejezetben újradobhat egy ilyen értékű kockát. A kockahegyen is túl legtöbbet kockáz(tat)ó karaktere: Aranyhaj.
A brémai muzsikusok
A brémai muzsikusok miután otthon nem volt maradásuk, elindultak együtt, hogy bebizonyítsák nem jó ötlet lemondani róluk. Ha muzsikusok nem is, de kalandozók lettek, nem is akármilyenek! A szamár, a kutya, a macska és a kakas egymás hátára állva hatalmasabbak, mint akárki. Ráadásul még a legmagasabb kockatornyon is képesek átjutni ilyen módon. Ezeket az állatokat mindenki szereti, de ki fog velük játszani A kockahegyen is túlban?!
Csizmás kandúr
Csizmás kandúr fura egy szerzet. Mindig van a zsebében egy újabb trükk, de remekül ért a vagyonszerzéshez is. Alma, kenyér, pénz? Mindegy neki, mindent összegyűjt küldetései teljesítéséhez, és ha valamire nincs szüksége, majd elcseréli másra. Csizmás kandúr a fiúk egyik kedvenc karaktereként állt be A kockegyen is túl választható karakterei sorába.
Csipkerózsika
Csipkerózsika egyszer csak felébredt hosszú álmából. Miközben aludt, a világ nagyon
megváltozott. A Szerencse úrnője azonban nemcsak elvesz, de időnként ad is: egy esélyt, hogy megszabaduljon az újabb átkoktól, és helyette jó dolgok történjenek vele. Ha a vége jó, minden jó, így van ez A kockahegyen is túlban.
Vitéz szabólegény
A vitéz szabólegény úgy döntött egy nap, hogy elindul szerencsét próbálni, hiszen képes akar hét legyet is leütni egy csapásra. Nem is ijedt meg senkitől az égvilágon, legyen bár a felhőkig érő óriás, egy sárkány a hegyek között, egy kígyó a lábainál vagy egy nyuszi a bokorban. A szabólegény egy átlagos mesehős a Grimm testvérek világából, de most akár A kockahegyen is túlban megmérettetheti magát.
Rigócsőr király
Rigócsőr király előbb koldusnak, később ismeretlen lovagnak álcázta magát, hogy megleckéztesse a koldussá tett királylányt. Lóra pattanva vágtatott át a városon. Nem is csoda, hogy imádja a paripát, hiszen e paripa segítésével gyakorlatilag a tábla másik oldalára is ugorhat. A paripák mestereként került üdvözöljük Rigócsör királyt A kockahegyen is túl társasjátékban.
Hüvelyk Matyi
Hüvelyk Matyi egyszercsak a farkas gyomrában találta magát. Vagány srác volt, nem esett kétségbe, inkább szóba elegyedett a farkassal, és meg is győzte, hogy az a végzetébe sétáljon. A szellemállatok segítenek, a farkas elmarja a többiek kockáit, de Hüvelyk Matyinak mindig van egy trükkje ez ellen is A kockahegyen is túl című játékban.