Kard és Korona 3. kiadás

Kinek ajánljuk?

Kard és Korona életkor
Kard és Korona játékosok száma
Kard és Korona játékidő

Mi van
a dobozban?

– 2 x 5 egyedi dobókocka
– 6 egyedi figura
– 6 hadúr jelző
– 6 lépésjelölő- 54 épület jelölő
– 6 karakterlap
– 91 pénz jelölő
– 22 eseménykártya
– 700+ sereg jelölő
– 3 tisztségviselő jelölő

Hírek

Index vezércikk

KéK játék - 2014.12.13.

Az index vezércikkben mutatja be a magyar Trónok Harcát, amelyet nagyon ígéretesnek tart, a Britannia és az eredeti Trónok harca játék méltó örökösének, a maximális 5-ből 4 csillagra értékelve! És még csak egyszer játszottak vele… Be fogják látni ők is hamarosan, hogy az újrajátszhatósága szinte korlátlan.

Tovább

Kard és Korona a JEM magazinban

Megjelent a JEM magazin 2015. februári száma! A magazinban a Kard és Koronáról írt cikket ajánljuk elsősorban. A magazint letöltheted a gombra kattintva!

Tovább

Kard és korona: magyar intrikák a táblán

KéKjáték hírek - 2015.01.08.

Kiváló írás jelent meg a Magyar Nemzetben a Kard és Korona társasjátékról.

Tovább

Megérkezett a Kard és Korona 3. kiadása!

Kard és Korona doboz

Hosszas és kalandos utazást követően március elején végre kikötött a messzi Ázsiából érkező teherhajó, és két héten belül végre Budapestre is megérkezett a Kard és Korona nagyon régóta és sokak által várt 3. exkluzív kiadása!

Tovább

Mégiscsak más érzés meghódítani Kolozsvárt, mint Lannisrévet

KéKjáték hírek - 2015.02.01.

Tovább

Kard és Korona 3. kiadás

Legyél Te, akiről a legendák mesélnek!

Történetünk 1301-ben veszi kezdetét. Az Árpád-ház utolsó királya, III. András valószínűleg mérgezés áldozata lett, de hatalma már amúgy is csupán jelképes volt legendás őseihez képest. Ebben a vérzivataros évtizedben zajlik a játék, amelynek a királyi korona megszerzése a célja.

Történelmi háttér

Ebben a vérzivataros évtizedben zajlik a játék, amelynek a királyi korona megszerzése a célja, és erre 8 vagy 12 év áll rendelkezésre: 1312-ben a rozgonyi csatában aratott diadallal Károly Róbert véglegesen megszilárdítja hatalmát. Addig azonban a tartományurakat megtestesítő játékosoknak lehetőségük van olyan hatalmi befolyásra szert tenni, amivel jogos igényt formálhatnak a magyar trónra. Ha ezen időtartamon belül valaki akkora erőre tesz szert, amellyel centralizálja az országot, a magyar rendek a fejére teszik a Szent Koronát. A játékot többféleképpen lehet megnyerni, amiben a csaták mellett a jó stratégiának és a diplomácia fortélyainak is kiemelkedő szerepe lesz. A rövid játék maximum 8, a hosszú legfeljebb 12 körig tart, és az lesz a győztes, aki elfoglal 3 vagy 4 önálló országrészt vagy a játékosok száma szerint meghatározott várat, vagy sikerül valamennyi játékostársának tartományurát legyőznie, vagy tisztségviselő választáson megszerzi mindhárom elnyerhető tisztséget.

Kinek ajánljuk

Elsősorban a stratégiai játékok kedvelőinek, azoknak is, akik most ismerkednek ezekkel a játékokkal, de azoknak is, akik szeretnének jobban elmerülni a részletekben. Ezért van kétféle játékmód: alap és haladó. Ezenkívül mindenkinek ajánljuk, akiket érdekel a történelem, és leginkább azoknak, akiket a középkor véres intrikái és kegyetlen valósága elvarázsol. Ha szeretetitek a Rizikót, a Trónok harcát, a Britanniát, a Diplomacyt, vagy bármelyik hasonló stratégiai játékot, akkor nem fogtok csalódni a Kard és Koronában sem.

Újdonságok

Seregek

Teljesen megújultak, köszönhetően Pozsgay Gyula kivaló rajzainak, és mostantól formájukban is különböznek egymástól, hogy könnyebben azonosíthatóak legyenek a mozgásukat követően, amikor a hátukra fordítjuk őket. További újdonságot jelent, hogy a gyalogosokból és íjászokból 5-ös egységek is vannak, lovasokból 3-as csapatok, hogy nagyobb seregek mozgatása egyszerűsödjön. A papok új egységként kerülnek a játékba, harcértékük nincs, de be tudják szedni a vármegyékből önállóan is az adót, nem kell mellettük hadsereg állomásozzon. Ha a harcban nem is vesznek részt, gyógyító funkciójuk révén a sebesülteket el tudják látni a csatamezőkön, így érdemes lesz a sereggel tartaniuk.

Karakterlapok, részletes adatokkal

A karakterlapok: teljesen kicseréltük őket, amire nem csupán a sokkal látványosabb új design miatt volt szükség, de a szabályok is változtak. A seregek alapértékei maradtak, mint voltak, de a harcrendszer teljesen megújult az új kockáknak köszönhetően. Az érintett kiskirály története is elovasható rajtuk röviden összefoglalva.

Hat új kártya

Az eseménykártyák: az új kiadásban 6 olyan kártya szerepel, amelyek korábban nem voltak: Külföldi segítség, Tűzvész, Égiháború, Tavaszi munkák, Pénzrontás és Lovaggá ütés. Rengeteg plusz lehetőséget és érdekes csavart hoznak a régebbiek mellé ezek az újítások.

Új, kétoldalas táblák

Tényleg olyan lett, mint egy középkori pergamen, a korszak hangulatához tökéletesen passzol. A tábla minősége pedig magáért beszél, már a tapintása is élményszámba megy. Nem csupán a külcsín változott, de rengeteg teszt alapján jutottunk arra a felismerésre, hogy a középső, királyi országrész határait módosítni kell. Most már 4 várat hódíthatunk meg a haladó változatban ezen a területen: Szolnokot, Váradot, Szécsényt és Dombóvárt, így még komolyabb küzdelem fog kibontakozni középen.

Hadurak 3D-ben

6 darab egyedi 3D figurát tartalmaz minden doboz! Csák Máté, Kőszegi Henrik, Borsa Kopasz és a többiek testi valójukban is megjelennek a játékban, akár ki is lehet majd festeni őket. Nem csupán formailag újultak meg a hadurak, de a játékszabályban pontosítottuk és egyszerűsítettük a szerepüket: a testőrségüktől kísérve önálló seregnek fognak számítani, akik a lovasokhoz hasonlóan dupla életponttal rendelkeznek – két találat szükséges a legyőzésükhöz -, de velük ellentétben sebesülten is folytatják a harcot. Még nagyobb változást jelent, hogy ha elbuknak a csatamezőn, akkor sem esik ki az őt irányító játékos, hanem maradék seregei élén az örökösök veszik át a megmaradt tartomány irányítását.

Várak és kolostorok

Olyan elemek, amelyek korábban egyáltalán nem szerepeltek a játékban. Várak persze eddig is voltak, de mostantól rajtunk fog állni, hogy hová építünk várat, és minden egyes várral közelebb kerülünk a játék megnyeréséhez. A palánkvárak kevesebb pénzbe kerülnek és érdemes olyan helyszínre felépíteni, ahol azonnali támadásnak vannak kitéve, ezzel is erősítve a védelmünket. A kolostorok az egyház fontos szerepét mutatják a XIV. század eleji Magyar Királyságban, amelyik vármegyébe kolostort építünk, ott a következő körtől 2 dénárral több adót szedhetünk be.

Kockák, egyedi szimbólumokkal

A 3. kiadásban már szimbólumok mutatják meg, hogy a dobással milyen egységet vehetünk le az ellenféltől. A nyílvesszővel csak íjászt, a keresztbe tett kard/nyílvesszővel gyalogost vagy íjászt, a lófejjel pedig lovast vagy bármilyen egységet. Ha a hadúr is részt vesz a csatában, akkor a zászló is elpusztítja bármelyik ellenséges hadat, egyébként nem talál. A kereszt pedig a papok különleges képességét mutatja: ha jelen vannak a csatában, akkor körönként egy saját egységet kereszt dobás esetén el tudnak szállítani a kolostorukba.

A kétféle szín a kockák erejét mutatja meg: zölddel dobhatnak a gyalogosok és íjászok, az erősebb vörössel a lovagok vagy a különleges terepen – (palánk)várban, hegyen, mocsárban -védekező seregek.
Kard és Korona életkor
Kard és Korona játékosok száma
Kard és Korona játékidő

Videók

Kard és Korona kisfilm

Kard és Korona A játék bemutatása I. rész

Kard és Korona A játék bemutatása 2. rész

Kard és Korona A játék bemutatása 3. rész

Kard és Korona A játék bemutatása 4. rész

Kard és Korona online

Letölthető játékszabályok

Kard és Korona 3. kiadás

Egyéb játékaink

Kereszt és Félhold

Kereszt és Félhold

A Kereszt és Félhold 2 illetve 4 fő részére készült stratégiai, harci játék, leginkább a sakk egy haladó változata.

Tovább

Hexpanse

Hexpanse

A Hexpanse egy bolygófoglaló taktikai játék, amelyben 2-4 játékos bújik egy-egy különleges frakciót irányító hadvezér bőrébe a Naprendszerben.

Tovább

Partnereink

Kard és Korona Kft logó

Kiadónk társasjátékairól, kiadványainkról, magyar és angol nyelvű játékainkról minden információt megtalál az alábbi linkekre kattintva.

Ⓒ 2022 - Minden jog fenntartva - Darabont Gergő és Dr. Lenhardt Balázs