Kard és Korona 3. kiadás

Kinek ajánljuk?

Kard és Korona életkor
Kard és Korona játékosok száma
Kard és Korona játékidő
Kard és Korona életkor
Kard és Korona játékosok száma
Kard és Korona játékidő

Mi van
a dobozban?

2 x 5 egyedi dobókocka
6 egyedi figura
6 hadúr jelző
6 lépésjelölő
54 épület jelölő
6 karakterlap
91 pénz jelölő
22 eseménykártya
700+ sereg jelölő
3 tisztségviselő jelölő

Kard és Korona 3. kiadás

Legyél Te, akiről a legendák mesélnek!

A Kard és Korona a történelmi Magyarországon játszódó stratégiai társasjáték, melynek célja a hatalom és a trón megszerzése. Az Árpád-ház kihalása utáni tartós belviszálynak csak egy erős, uralkodni vágyó és tudó örökös képes véget vetni. Itt kapcsolódunk be a történetbe mi. Célunk a Kárpát-medence nagyobb részének birtoklása, melyet véres harcokkal, agyafúrt stratégiával, sötét ármánnyal és leleménnyel érhetük el.

Történelmi háttér

Történetünk 1301-ben veszi kezdetét. Az Árpád-ház utolsó királya, III. András valószínűleg mérgezés áldozata lett, de hatalma már amúgy is csupán jelképes volt legendás őseihez képest. Ebben a vérzivataros évtizedben zajlik a játék, amelynek a királyi korona megszerzése a célja, és erre 8 vagy 12 év áll rendelkezésre: 1312-ben a rozgonyi csatában aratott diadallal Károly Róbert véglegesen megszilárdítja hatalmát. Addig azonban a tartományurakat megtestesítő játékosoknak lehetőségük van olyan hatalmi befolyásra szert tenni, amivel jogos igényt formálhatnak a magyar trónra. Ha ezen időtartamon belül valaki akkora erőre tesz szert, amellyel centralizálja az országot, a magyar rendek a fejére teszik a Szent Koronát. A játékot többféleképpen lehet megnyerni, amiben a csaták mellett a jó stratégiának és a diplomácia fortélyainak is kiemelkedő szerepe lesz. A rövid játék maximum 8, a hosszú legfeljebb 12 körig tart, és az lesz a győztes, aki elfoglal 3 vagy 4 önálló országrészt vagy a játékosok száma szerint meghatározott várat, vagy sikerül valamennyi játékostársának tartományurát legyőznie, vagy tisztségviselő választáson megszerzi mindhárom elnyerhető tisztséget.

Kinek ajánljuk

Elsősorban a stratégiai játékok kedvelőinek, azoknak is, akik most ismerkednek ezekkel a játékokkal, de azoknak is, akik szeretnének jobban elmerülni a részletekben. Ezért van kétféle játékmód: alap és haladó. Ezenkívül mindenkinek ajánljuk, akiket érdekel a történelem, és leginkább azoknak, akiket a középkor véres intrikái és kegyetlen valósága elvarázsol. Ha szeretetitek a Rizikót, a Trónok harcát, a Britanniát, a Diplomacyt, vagy bármelyik hasonló stratégiai játékot, akkor nem fogtok csalódni a Kard és Koronában sem.

Újdonságok

Seregek
Teljesen megújultak, köszönhetően Pozsgay Gyula kivaló rajzainak, és mostantól formájukban is különböznek egymástól, hogy könnyebben azonosíthatóak legyenek a mozgásukat követően, amikor a hátukra fordítjuk őket. További újdonságot jelent, hogy a gyalogosokból és íjászokból 5-ös egységek is vannak, lovasokból 3-as csapatok, hogy nagyobb seregek mozgatása egyszerűsödjön. A papok új egységként kerülnek a játékba, harcértékük nincs, de be tudják szedni a vármegyékből önállóan is az adót, nem kell mellettük hadsereg állomásozzon. Ha a harcban nem is vesznek részt, gyógyító funkciójuk révén a sebesülteket el tudják látni a csatamezőkön, így érdemes lesz a sereggel tartaniuk.

Karakterlapok, részletes adatokkal
A karakterlapok: teljesen kicseréltük őket, amire nem csupán a sokkal látványosabb új design miatt volt szükség, de a szabályok is változtak. A seregek alapértékei maradtak, mint voltak, de a harcrendszer teljesen megújult az új kockáknak köszönhetően. Az érintett kiskirály története is elovasható rajtuk röviden összefoglalva.

Hat új kártya
Az eseménykártyák: az új kiadásban 6 olyan kártya szerepel, amelyek korábban nem voltak: Külföldi segítség, Tűzvész, Égiháború, Tavaszi munkák, Pénzrontás és Lovaggá ütés. Rengeteg plusz lehetőséget és érdekes csavart hoznak a régebbiek mellé ezek az újítások.

Új, kétoldalas táblák
Tényleg olyan lett, mint egy középkori pergamen, a korszak hangulatához tökéletesen passzol. A tábla minősége pedig magáért beszél, már a tapintása is élményszámba megy. Nem csupán a külcsín változott, de rengeteg teszt alapján jutottunk arra a felismerésre, hogy a középső, királyi országrész határait módosítni kell. Most már 4 várat hódíthatunk meg a haladó változatban ezen a területen: Szolnokot, Váradot, Szécsényt és Dombóvárt, így még komolyabb küzdelem fog kibontakozni középen.

Hadurak 3D-ben
6 darab egyedi 3D figurát tartalmaz minden doboz! Csák Máté, Kőszegi Henrik, Borsa Kopasz és a többiek testi valójukban is megjelennek a játékban, akár ki is lehet majd festeni őket. Nem csupán formailag újultak meg a hadurak, de a játékszabályban pontosítottuk és egyszerűsítettük a szerepüket: a testőrségüktől kísérve önálló seregnek fognak számítani, akik a lovasokhoz hasonlóan dupla életponttal rendelkeznek – két találat szükséges a legyőzésükhöz -, de velük ellentétben sebesülten is folytatják a harcot. Még nagyobb változást jelent, hogy ha elbuknak a csatamezőn, akkor sem esik ki az őt irányító játékos, hanem maradék seregei élén az örökösök veszik át a megmaradt tartomány irányítását.

Várak és kolostorok
Olyan elemek, amelyek korábban egyáltalán nem szerepeltek a játékban. Várak persze eddig is voltak, de mostantól rajtunk fog állni, hogy hová építünk várat, és minden egyes várral közelebb kerülünk a játék megnyeréséhez. A palánkvárak kevesebb pénzbe kerülnek és érdemes olyan helyszínre felépíteni, ahol azonnali támadásnak vannak kitéve, ezzel is erősítve a védelmünket. A kolostorok az egyház fontos szerepét mutatják a XIV. század eleji Magyar Királyságban, amelyik vármegyébe kolostort építünk, ott a következő körtől 2 dénárral több adót szedhetünk be.

Kockák, egyedi szimbólumokkal
A 3. kiadásban már szimbólumok mutatják meg, hogy a dobással milyen egységet vehetünk le az ellenféltől. A nyílvesszővel csak íjászt, a keresztbe tett kard/nyílvesszővel gyalogost vagy íjászt, a lófejjel pedig lovast vagy bármilyen egységet. Ha a hadúr is részt vesz a csatában, akkor a zászló is elpusztítja bármelyik ellenséges hadat, egyébként nem talál. A kereszt pedig a papok különleges képességét mutatja: ha jelen vannak a csatában, akkor körönként egy saját egységet kereszt dobás esetén el tudnak szállítani a kolostorukba.

A kétféle szín a kockák erejét mutatja meg: zölddel dobhatnak a gyalogosok és íjászok, az erősebb vörössel a lovagok vagy a különleges terepen – (palánk)várban, hegyen, mocsárban -védekező seregek.

Videók

Kard és Korona kisfilm

Kard és Korona A játék bemutatása I. rész

Kard és Korona A játék bemutatása 2. rész

Kard és Korona A játék bemutatása 3. rész

Kard és Korona A játék bemutatása 4. rész

Kard és Korona online

Letölthető játékszabályok

Kard és Korona 3. kiadás

Egyéb játékaink

A Táncegyüttes 3D doboz

A Táncegyüttes

A táncegyüttes vezetőjeként építsük fel a legnépszerűbb néptánc-együttest, és szerezzük meg a legtöbb pontot a játék végén!

Tovább »
Fantasy Zoo 3D doboz

Fantasy Zoo

A Fantasy Zoo társasjátékban a játékosok célja, hogy saját állatkertjüket építve minél több pontot gyűjtsenek össze a kifutók és állatok kombinálásával.

Tovább »
Betyárvilág kártyajáték

Betyárvilág kártyajáték

A Betyárvilág egy pörgős kártyajáték, amiben a játékosok a magyar múlt hírhedt betyárjait alakítva vetélkednek egymással. A kő – papír – ollóból ismert megoldással párbajoznak, amiért virtus pontokat (VP) kapnak, vagy a pakliból igyekeznek értékes lapokat húzni, és megfelelő pillanatban felhasználni. Nagyon egyszerűek a szabályok, kezdők is azonnal tudnak vele játszani. A játék célja, hogy a „magyar Bangként” hasonló hangulatot hozzon, mint a közismert western-játék, de még élvezetesebb legyen: itt nem lehet kiesni, viszont az utolsó pillanatig feszült izgalom jellemzi, hogy ki lesz végül a leghíresebb betyár?!

Tovább »