Seregek
Teljesen megújultak, köszönhetően Pozsgay Gyula kivaló rajzainak, és mostantól formájukban is különböznek egymástól, hogy könnyebben azonosíthatóak legyenek a mozgásukat követően, amikor a hátukra fordítjuk őket. További újdonságot jelent, hogy a gyalogosokból és íjászokból 5-ös egységek is vannak, lovasokból 3-as csapatok, hogy nagyobb seregek mozgatása egyszerűsödjön. A papok új egységként kerülnek a játékba, harcértékük nincs, de be tudják szedni a vármegyékből önállóan is az adót, nem kell mellettük hadsereg állomásozzon. Ha a harcban nem is vesznek részt, gyógyító funkciójuk révén a sebesülteket el tudják látni a csatamezőkön, így érdemes lesz a sereggel tartaniuk.
Karakterlapok, részletes adatokkal
A karakterlapok: teljesen kicseréltük őket, amire nem csupán a sokkal látványosabb új design miatt volt szükség, de a szabályok is változtak. A seregek alapértékei maradtak, mint voltak, de a harcrendszer teljesen megújult az új kockáknak köszönhetően. Az érintett kiskirály története is elovasható rajtuk röviden összefoglalva.
Hat új kártya
Az eseménykártyák: az új kiadásban 6 olyan kártya szerepel, amelyek korábban nem voltak: Külföldi segítség, Tűzvész, Égiháború, Tavaszi munkák, Pénzrontás és Lovaggá ütés. Rengeteg plusz lehetőséget és érdekes csavart hoznak a régebbiek mellé ezek az újítások.
Új, kétoldalas táblák
Tényleg olyan lett, mint egy középkori pergamen, a korszak hangulatához tökéletesen passzol. A tábla minősége pedig magáért beszél, már a tapintása is élményszámba megy. Nem csupán a külcsín változott, de rengeteg teszt alapján jutottunk arra a felismerésre, hogy a középső, királyi országrész határait módosítni kell. Most már 4 várat hódíthatunk meg a haladó változatban ezen a területen: Szolnokot, Váradot, Szécsényt és Dombóvárt, így még komolyabb küzdelem fog kibontakozni középen.
Hadurak 3D-ben
6 darab egyedi 3D figurát tartalmaz minden doboz! Csák Máté, Kőszegi Henrik, Borsa Kopasz és a többiek testi valójukban is megjelennek a játékban, akár ki is lehet majd festeni őket. Nem csupán formailag újultak meg a hadurak, de a játékszabályban pontosítottuk és egyszerűsítettük a szerepüket: a testőrségüktől kísérve önálló seregnek fognak számítani, akik a lovasokhoz hasonlóan dupla életponttal rendelkeznek – két találat szükséges a legyőzésükhöz -, de velük ellentétben sebesülten is folytatják a harcot. Még nagyobb változást jelent, hogy ha elbuknak a csatamezőn, akkor sem esik ki az őt irányító játékos, hanem maradék seregei élén az örökösök veszik át a megmaradt tartomány irányítását.
Várak és kolostorok
Olyan elemek, amelyek korábban egyáltalán nem szerepeltek a játékban. Várak persze eddig is voltak, de mostantól rajtunk fog állni, hogy hová építünk várat, és minden egyes várral közelebb kerülünk a játék megnyeréséhez. A palánkvárak kevesebb pénzbe kerülnek és érdemes olyan helyszínre felépíteni, ahol azonnali támadásnak vannak kitéve, ezzel is erősítve a védelmünket. A kolostorok az egyház fontos szerepét mutatják a XIV. század eleji Magyar Királyságban, amelyik vármegyébe kolostort építünk, ott a következő körtől 2 dénárral több adót szedhetünk be.
Kockák, egyedi szimbólumokkal
A 3. kiadásban már szimbólumok mutatják meg, hogy a dobással milyen egységet vehetünk le az ellenféltől. A nyílvesszővel csak íjászt, a keresztbe tett kard/nyílvesszővel gyalogost vagy íjászt, a lófejjel pedig lovast vagy bármilyen egységet. Ha a hadúr is részt vesz a csatában, akkor a zászló is elpusztítja bármelyik ellenséges hadat, egyébként nem talál. A kereszt pedig a papok különleges képességét mutatja: ha jelen vannak a csatában, akkor körönként egy saját egységet kereszt dobás esetén el tudnak szállítani a kolostorukba.
A kétféle szín a kockák erejét mutatja meg: zölddel dobhatnak a gyalogosok és íjászok, az erősebb vörössel a lovagok vagy a különleges terepen – (palánk)várban, hegyen, mocsárban -védekező seregek.